FAQ2021-07-12T12:37:01+02:00

Veelgestelde vragen en antwoorden

We zijn momenteel druk bezig met het aanvullen van deze database.
Kan je jouw vraag en antwoord niet terugvinden?  Als werknemer neem je eerst contact op met je werkgever, ben jij zelf onze contactpersoon? geef ons dan een belletje of berichtje.

Wat is mijn wachtwoord?2021-07-12T12:02:04+02:00

Bij de eerste keer inloggen ontvangt u een mail die u van Nmbrs waarmee u deze aan kunt maken.
Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op de knop wachtwoord vergeten in het inlogscherm, u ontvangt dan een mail waarmee u een nieuw wachtwoord kan aanmaken.

Als ik inlog, krijg ik een melding dat mijn IP adres niet bekend is?2021-07-12T12:01:33+02:00

Als u inlogt op een IP adres wat u niet eerder heeft gebruikt ontvangt u een e-mail om uw IP adres te bevestigen.
Nadat u het IP adres heeft goedgekeurd kunt u gewoon gebruik maken van de website.
Op deze manier gaan we ongeoorloofd gebruik tegen.

Waarom zie ik een wit scherm na het inloggen?2021-07-12T12:01:02+02:00

Wanneer je na het inloggen op het online salarisportaal enkel een wit scherm te zien krijgt, zijn hierbij twee veel voorkomende oorzaken.

  1. De beveiligingsinstellingen van jouw browser staan op hoog, pas deze aan naar gemiddeld, normaal of laag om zo de mogelijkheid te krijgen om binnen het portaal alle gegevens weer te geven.
  2. Je hebt mogelijk een andere versie van een browser in gebruik die ouder of nieuwer is dan die door het salarisportaal wordt ondersteund. Vaak kan dit opgelost worden door de compatibiliteitsmodus in te schakelen binnen jouw browser.
  3. Internet Explorer wordt vanaf maart 2020 niet meer ondersteund door de softwareleverancier Nmbrs! Maak gebruik van Chrome, Firefox, Microsoft Edge of vergelijkbaar.
Hoe vraag ik verlof aan?2021-07-12T12:00:49+02:00

Verlof kan je aanvragen/ inzien via de app of het online NMBRS portaal

Bij het aanvragen van verlof houd NMBRS automatisch rekening met jouw rooster. Krijg je op maandag 8 uur uitbetaald, en op dinsdag 4, en neem je deze twee dagen vrij, dan vult NMBRS zelf al een verlofaanvraag in van 12 uur. Wil je een halve dag vrij? dan pas je het aantal uur handmatig aan.
Nadat je verlof is aangevraagd, wordt deze eerst door je leidinggevende goedgekeurd. Nadat dit is gedaan wordt je saldo direct aangepast.

  • Via het online portaal: Hier kies je de optie, Verlof, en kies dan voor nieuwe aanvraag. Indien er binnen uw organisatie meer soorten verlof zijn heeft u wellicht meer “bakjes” u kunt dan zelf kiezen vanuit welk saldo u verlof wil opnemen. Via deze optie kun je ook het saldo van uw verlof volgen.
  • Via de app klik je linksboven op de drie streepjes om het menu te openen, hierna kies je de optie verlof. Hierna kies je voor aanmaken.
  • Onderaan je loonstrook zie je terug wat je huidige saldo is. Afhankelijk van de instellingen zie je of het verlof wat er tot nu toe is opgenomen (opgeteld) en opgebouwd, oftewel wat er in de betreffende periode is aangevraagd en goedgekeurd.  Tevens staat hier je huidige saldo.
Hoe verander ik mijn persoonlijke gegevens?2021-07-12T11:59:52+02:00

Via het online portaal kun je verschillende mutatieformulieren aanmaken, hiermee geef je wijzigingen door aan je leidinggevende/ HR
Hiermee kan je de volgende zaken wijzigen:

  • Adres
  • Bankrekening nummer
  • Persoonlijke informatie (inclusief noodnummers)
  • Loonheffingskorting toepassen of niet

Vul in de formulieren alles aan wat je aangepast wil hebben, en loop de stappen door.
Nadat je de gegevens hebt verzonden, geeft afhankelijk van de afspraken HR of je leidinggevende akkoord. Houd er rekening mee dat er een aantal dagen overheen gaat voordat de data daadwerkelijk in het systeem staat. Wil je je bankrekening aanpassen voor je loon, doe dit dat dus niet een dag voor de salarisbetaling.

Hoe kan ik mijn salarisstrook bekijken?2021-07-12T12:01:22+02:00

Je salarisstrook kan je zowel via de app als het online portaal inzien.

  • Via het online portaal kies je voor salarisstrook per periode en kies daar de strook welke je graag wil inzien.
  • In de app tik je linksboven op de 3 streepjes om het menu te openen, hierna tik je op loonstroken. Kies dan welke strook je graag wil zien, de app toont eerst een kort overzicht van je strook.

Wil je graag de hele strook zien, klik dan rechtsboven op het wolkje om je strook te downloaden. Dit kan zowel via de app, als online via het portaal.

Waarom gaat er zoveel belasting van mijn loon af?2021-07-12T11:55:48+02:00

Waarom gaat er zoveel belasting van mijn loon af?

In Nederland werken we met een belastingstelsel. Via je loonstrook betaal je hieraan mee.
Er zijn verschillende soorten tabellen waar we bij de loonverwerking rekening mee houden.

Zo zijn er tabellen voor loon uit huidig dienstverband (witte tabel) en voor loon uit vroeger dienstverband (groene tabel)
Binnen deze tabellen voor huidig dienstverband zijn er 2 belangrijke groepen:

  • Dag/week/vierweken/maandtabel. Deze hebben betrekking over je reguliere loon. De percentages hiervan worden elke periode aan de hand van je uitbetaalde salaris berekend.
  • Tabel bijzondere tarief . Deze tabel geldt voor bijzondere verloningen (vakantiegeld, eenmalige uitkeringen, 13e maand etc) Hoe hoog deze afdracht is wordt berekend tegen het verdiende loon van het afgelopen jaar. Wij controleren tijdens zo’n verloning uiteraard of deze nog klopt met de gegevens die bij ons bekend zijn. Deze mogen wij echter enkel aanpassen na goedkeuring van jou.

We krijgen vaak de vraag of dit nu echt nodig is, het antwoord daarop is ja! 
Je loonheffing is een vooruitbetaling op je inkomstenbelasting, als wij te weinig inhouden, dan zul jij  aan het einde van het haar na je aangifte een naheffing krijgen van de belastingdienst.

Die loonheffing betaal je natuurlijk niet voor niets. Als je in de ziektewet zou belanden, of onverhoopt werkeloos wordt, ontvang je vanuit het rijk een uitkering zodat jij toch kan voorzien in je (noodzakelijke) levensonderhoud.

Daarnaast zijn wij natuurlijk gebonden aan de wet- en regelgeving, en houden wij deze dus ook aan.

 

Hoe wissel ik tussen bedrijven?2021-07-12T12:21:00+02:00

Wanneer jouw account de rechten bevat om de salarisgegevens van meerdere bedrijven in te zien, hoeft je hiervoor tussendoor niet uit te loggen.
Rechtsboven in het venster zie je het blokje Bedrijf wisselen

Wanneer je hierop klikt, verschijnt er een menu met de verschillende bedrijven. Valt het bedrijf echter onder een andere organisatie, dan kies je voor de knop rechtsboven met het poppetje. Als je daarop tikt kies je de optie Profiel wisselen.
Het menu wat dan opent geeft je de mogelijkheid om te wisselen van organisatie of indien je meer profielen hebt, bijvoorbeeld als afdelingsmanager maar onder hetzelfde email adres ook als financieel medewerker? Dan kan je bij het inloggen kiezen als welke rol, of onder welke organisatie je wil inloggen.

Hoe koppel ik NMBRS aan mijn boekhoudsysteem?2021-07-12T12:23:33+02:00

Als je gebruik maakt van een webbased boekhoudsoftware, zal ik veel gevallen eenmalig een koppeling gelegd moeten worden om de journaalpost automatisch te boeken. Heb je hier belangstelling voor of heb je er vragen over, neem dan contact met ons op.

Het SEPA bestand wordt niet gevuld.2021-07-12T12:24:28+02:00

Om gebruik te kunnen maken van het SEPA-betaalbestand, dienen zowel het bankrekeningnummer (IBAN) waarvan de salarissen betaald worden, als het bankrekeningnummer (IBAN) van de medewerkers geregistreerd te zijn in het systeem. Indien je deze aan ons doorgeeft zorgen wij dat je in de toekomst gebruik kan maken van het SEPA bestand.

Het SEPA-betaalbestand heeft niet de gewenste betaaldatum2021-07-12T12:25:20+02:00

Tijdens het aanmaken van uw SEPA-betaalbestand zal automatisch de huidige datum geselecteerd worden. Indien je het betaalbestand aanmaakt, met de bedoeling om deze alvast in jouw bankpakket gereed te zetten, dient je voordat je het bestand gaat downloaden zelf de datum rechtsboven in het bestand aan te passen.

Krijgt mijn medewerker een melding als een mutatieformulier of verlofaanvraag is afgehandeld?2021-07-12T12:26:44+02:00

Jouw medewerker ontvangt een melding als de personen in de beoordelingsketen de aanvraag of wijziging heeft goedgekeurd, afgekeurd of ter verbetering terug heeft gezonden.  Keurt een afdelingsmanager een verlofaanvraag, en daarna de HR-manager, dan ontvangt de medewerker dus bij beide goedkeuringen de melding.

Wanneer ontvangen mijn medewerkers hun loonstroken?2021-07-12T12:28:00+02:00

Dit is afhankelijk van de verwerkingsdatum van de salarissen. Doorgaans zal de medewerker een aantal dagen na goedkeuring van de salarisverwerking een mail ontvangen waarin staat dat hij/zij de loonstrook kan inzien/downloaden. Let op, dit zal rond de datum zijn dat u de salarissen betaald. Dit is alleen van toepassing als de medewerker toegang heeft gekregen tot het online medewerkersportaal.

Wanneer je zelf de loonstroken aan de medewerker(s) geeft, kun je deze bijvoorbeeld printen op het moment dat de salarisdocumenten van de betreffenden periode aan je ter beschikking zijn gesteld.

Wil je ook dat jouw medewerkers toegang krijgen tot de online medewerkersportaal, neem dat contact met ons op.

Ik zie alleen de salarisgegevens, maar kan ik ook andere zaken inzien?2021-07-12T12:32:43+02:00

Indien u alleen salarisgegevens ziet, maar geen opties hebt om gebruik te maken van de modules zoals het digitale dossier, verzuim of workflows?
Dan heb je waarschijnlijk tot nu toe enkel gewerkt met de documentenviewer. Hiermee heb je enkel inzicht tot de basisgegevens van je loonverwerking.
Wil je meer uit je pakket halen? Neem dan contact op met ons. We laten je graag zien welke mogelijkheden er zijn zodat jij optimaal gebruik kan maken van alle mogelijkheden die NMBRS met zich meebrengt.

Ga naar de bovenkant