FAQ2021-07-12T12:37:01+02:00

Veelgestelde vragen en antwoorden

We zijn momenteel druk bezig met het aanvullen van deze database.
Kan je jouw vraag en antwoord niet terugvinden?  Als werknemer neem je eerst contact op met je werkgever, ben jij zelf onze contactpersoon? geef ons dan een belletje of berichtje.

Wat is mijn wachtwoord?2021-07-12T12:02:04+02:00

Bij de eerste keer inloggen ontvangt u een mail die u van Nmbrs waarmee u deze aan kunt maken.
Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op de knop wachtwoord vergeten in het inlogscherm, u ontvangt dan een mail waarmee u een nieuw wachtwoord kan aanmaken.

Als ik inlog, krijg ik een melding dat mijn IP adres niet bekend is?2022-02-28T16:04:49+01:00

Het nieuwe IP-adres is inderdaad het probleem, en ook meteen de oplossing!

NMBRS is zo beveiligd, dat als je inlogt op een andere locatie dan je normaal doet, je een melding krijgt met “ongeldig ip adres” Dit is om ervoor te zorgen dat er niemand anders ongewenst kan inloggen in je portaal.

Op het moment dat deze melding in beeld komt, wordt er direct een automatische mail verzonden naar jouw e-mailadres waarmee je inlogt.  In deze e-mail staat een link, door op deze link te klikken geef je aan dat jij het bent die wilde inloggen, en dat dit IP-adres dus veilig is. Nadat je dit hebt gedaan kun je in het vervolg vanaf deze locatie inloggen zonder verdere meldingen te krijgen.

Omdat elk nieuw netwerk een nieuw IP-adres zal hebben, en dus bij elke nieuwe locatie je deze stap zal moeten doen.

Let op!  Wilde jij niet inloggen, klik dan ook niet op de link! Het kan zijn dat iemand anders ongewenst wil inloggen in jouw portaal! Vermoed je dat iemand anders probeert in te loggen, geef dit door aan je werkgever en pas direct je wachtwoord aan.  

Waarom zie ik een wit scherm na het inloggen?2022-02-28T15:56:47+01:00

Wanneer je na het inloggen op het online portaal een wit scherm te zien krijgt, zijn hierbij twee veel voorkomende oorzaken.

  1. De beveiligingsinstellingen van jouw browser staan op hoog, pas deze aan naar gemiddeld, normaal of laag
  2. Internet Explorer wordt vanaf maart 2020 niet meer ondersteund door de softwareleverancier Nmbrs. Dit is omdat Internet Explorer erg is verouderd, en hierdoor niet veilig.
    Maak gebruik van Chrome, Firefox, Microsoft Edge of vergelijkbaar.
  3. Je hebt een andere versie van een browser in gebruik die ouder of nieuwer is dan die door het salarisportaal wordt ondersteund. Vaak kan dit opgelost worden door de compatibiliteitsmodus in te schakelen binnen jouw browser.
Hoe vraag ik verlof aan?2022-02-28T15:35:54+01:00

Verlof kan je aanvragen/ inzien via de app of het online NMBRS portaal

Bij het aanvragen van verlof houd NMBRS automatisch rekening met jouw rooster. Krijg je op maandag 8 uur uitbetaald, en op dinsdag 4, en neem je deze twee dagen vrij, dan vult NMBRS zelf al een verlofaanvraag in van 12 uur. Wil je een halve dag vrij? dan pas je het aantal uur handmatig aan.
Nadat je verlof is aangevraagd, wordt deze eerst door je leidinggevende goedgekeurd. Nadat dit is gedaan wordt je saldo direct aangepast.

  • Via het online portaal: Hier kies je de optie, Verlof, en kies dan voor nieuwe aanvraag. Indien er binnen uw organisatie meer soorten verlof zijn heeft u wellicht meer “bakjes” u kunt dan zelf kiezen vanuit welk saldo u verlof wil opnemen. Via deze optie kun je ook het saldo van uw verlof volgen.
  • Via de app klik je linksboven op de drie streepjes om het menu te openen, hierna kies je de optie verlof. Hierna kies je voor aanmaken.
  • Onderaan je loonstrook zie je terug wat je huidige saldo is. Afhankelijk van de instellingen zie je of het verlof wat er tot nu toe is opgenomen (opgeteld) en opgebouwd, oftewel wat er in de betreffende periode is aangevraagd en goedgekeurd.  Tevens staat hier je huidige saldo.
Hoe verander ik mijn persoonlijke gegevens?2021-07-12T11:59:52+02:00

Via het online portaal kun je verschillende mutatieformulieren aanmaken, hiermee geef je wijzigingen door aan je leidinggevende/ HR
Hiermee kan je de volgende zaken wijzigen:

  • Adres
  • Bankrekening nummer
  • Persoonlijke informatie (inclusief noodnummers)
  • Loonheffingskorting toepassen of niet

Vul in de formulieren alles aan wat je aangepast wil hebben, en loop de stappen door.
Nadat je de gegevens hebt verzonden, geeft afhankelijk van de afspraken HR of je leidinggevende akkoord. Houd er rekening mee dat er een aantal dagen overheen gaat voordat de data daadwerkelijk in het systeem staat. Wil je je bankrekening aanpassen voor je loon, doe dit dat dus niet een dag voor de salarisbetaling.

Waar vind ik mijn jaaropgave?2022-02-28T15:33:41+01:00

Je jaaropgave kan je zowel via de app als via het online portaal raadplegen.

Via de app:
Ga links bovenin je scherm naar de drie streepjes en daar kies je voor loonstroken.
Door naar links of richts te swipen wissel je tussen de jaartallen en kun je de jaaropgave van dit betreffende jaar downloaden.

Online kun je het zo terugvinden:
1 Nadat je bent ingelogd kun je jouw  jaaropgaaf terugvinden in het ‘Loonstroken per periode’-dashlet.
Klik rechtsonderin op ‘Meer’ in dit dashlet.
2 Er opent nu een nieuwe pagina, klik op het betreffende jaar waarvan je de jaaropgaaf wil zien.
Hier kun je alle afzonderlijke loonstroken van het jaar inclusief de jaaropgaaf terugvinden. Deze documenten kun jij natuurlijk ook downloaden.

Hoe wissel ik tussen bedrijven?2021-07-12T12:21:00+02:00

Wanneer jouw account de rechten bevat om de salarisgegevens van meerdere bedrijven in te zien, hoeft je hiervoor tussendoor niet uit te loggen.
Rechtsboven in het venster zie je het blokje Bedrijf wisselen

Wanneer je hierop klikt, verschijnt er een menu met de verschillende bedrijven. Valt het bedrijf echter onder een andere organisatie, dan kies je voor de knop rechtsboven met het poppetje. Als je daarop tikt kies je de optie Profiel wisselen.
Het menu wat dan opent geeft je de mogelijkheid om te wisselen van organisatie of indien je meer profielen hebt, bijvoorbeeld als afdelingsmanager maar onder hetzelfde email adres ook als financieel medewerker? Dan kan je bij het inloggen kiezen als welke rol, of onder welke organisatie je wil inloggen.

Hoe koppel ik NMBRS aan mijn boekhoudsysteem?2021-07-12T12:23:33+02:00

Als je gebruik maakt van een webbased boekhoudsoftware, zal ik veel gevallen eenmalig een koppeling gelegd moeten worden om de journaalpost automatisch te boeken. Heb je hier belangstelling voor of heb je er vragen over, neem dan contact met ons op.

Het SEPA bestand wordt niet gevuld.2021-07-12T12:24:28+02:00

Om gebruik te kunnen maken van het SEPA-betaalbestand, dienen zowel het bankrekeningnummer (IBAN) waarvan de salarissen betaald worden, als het bankrekeningnummer (IBAN) van de medewerkers geregistreerd te zijn in het systeem. Indien je deze aan ons doorgeeft zorgen wij dat je in de toekomst gebruik kan maken van het SEPA bestand.

Het SEPA-betaalbestand heeft niet de gewenste betaaldatum2021-07-12T12:25:20+02:00

Tijdens het aanmaken van uw SEPA-betaalbestand zal automatisch de huidige datum geselecteerd worden. Indien je het betaalbestand aanmaakt, met de bedoeling om deze alvast in jouw bankpakket gereed te zetten, dient je voordat je het bestand gaat downloaden zelf de datum rechtsboven in het bestand aan te passen.

Krijgt mijn medewerker een melding als een mutatieformulier of verlofaanvraag is afgehandeld?2022-02-28T15:48:16+01:00

Ja, als er een mutatie is verzonden waarvoor iemand akkoord moet geven, word er een mail gezonden zodra deze is goedgekeurd, afgekeurd, of terug is gezonden ter verbetering.

Geven er meerdere mensen akkoord (afdelingsmanager/ HR medewerker) dan krijgt de persoon dus 2 keer een melding.

Wie er akkoord geeft hebben wij met u besproken tijdens het inrichten van de workflows.

Wanneer ontvangen mijn medewerkers hun loonstroken?2022-02-28T15:45:04+01:00

Stroken worden door ons nooit rechtsreeks via de mail naar medewerkers verzonden, Vanwege privacy redenen en beveiliging hiervan hebben medewerkers toegang tot een portaal. Om dit te regelen dienen de medewerkers dus toegang te hebben tot hun eigen portaal. Veelal krijgen ze een aantal dagen na de betaaldatum toegang tot hun salarisstroken, heeft een een specifieke datum of mogen de stroken al direct na de loonrun al worden vrijgegeven, geef dit dan aan ons door.

Hebben je medewerkers nog geen toegang tot het portaalt? Maar wil je dat wel? Laat het ons weten !

Wilt u de loonstroken op een andere wijze aan medewerkers verspreiden? via de mail, of per post.
Dan kunt u altijd zelf de loonstroken uit uw eigen portaal opslaan, en via die weg verzenden of printen.

Ik zie alleen de salarisgegevens, maar kan ik ook andere zaken inzien?2021-07-12T12:32:43+02:00

Indien u alleen salarisgegevens ziet, maar geen opties hebt om gebruik te maken van de modules zoals het digitale dossier, verzuim of workflows?
Dan heb je waarschijnlijk tot nu toe enkel gewerkt met de documentenviewer. Hiermee heb je enkel inzicht tot de basisgegevens van je loonverwerking.
Wil je meer uit je pakket halen? Neem dan contact op met ons. We laten je graag zien welke mogelijkheden er zijn zodat jij optimaal gebruik kan maken van alle mogelijkheden die NMBRS met zich meebrengt.

Ga naar de bovenkant